Medisch Dossier, PGO Help

Vragen over Medisch Dossier, PGO

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met de helpdesk.


Een PGO (Persoonlijke Gezondheid Omgeving) is uw eigen dossier. U haalt bij al uw behandelaars de gegevens op en bewaart ze in uw eigen "kluis".

Voordeel 1:
Zo heeft u alle medische gegevens in één overzicht.

Voordeel 2:
U bewaart de gegevens zo lang als u dat wil. Instellingen vernietigen uw gegevens 20 jaar na het laatste contact.

Voordeel 3:
U kunt de gegevens delen met alle behandelaars die u zelf kiest.

Om een PGO te mogen zijn, moeten bedrijven drie certificeringen halen. Dat zijn NEN7510, ISO27001 en de aanvullende MEDMIJ eisen. NEN7510 en ISO27001 zijn er voor bescherming van informatiebeveiliging in de gezondheidszorg. Deze certificering wordt jaarlijks opnieuw getoetst én is een continue controle op het naleven van de spelregels.

Gezondheidsmeter wil een begrijpelijk digitaal hulpmiddel zijn waarmee u inzicht krijgt in uw gezondheid.

Via de PGO (Persoonlijke Gezondheid Omgeving) haalt u uw medische gegevens op. Deze kunt u inzien en delen met zorgverleners naar keuze.

Gezondheidsmeter biedt óók modules, die u zelf kiest. U houdt bij hoe het met u gaat, oefent zelf of krijgt advies van uw zorgverleners. De modules zijn het resultaat van jarenlang wetenschappelijk onderzoek.

"Gezondheidsmeter wil graag laten zien wanneer het "goed" gaat (groen) of "minder goed" gaat (oranje) in een handig overzicht. Om dat overzicht te mogen geven is het CE keurmerk wettelijk verplicht voor medische toepassingen..

Het CE keurmerk geeft aan dat een product voldoet aan alle essentiële eisen van de toepasselijke EU-richtlijn(en.

U logt eerst in op Gezondheidsmeter. Via de app kan dat met een eigen pincode. Om uw gegevens op te halen is nog een keer inloggen met DigiD nodig. Zo weet uw arts dat u echt de persoon bent, die recht heeft op de medische gegevens.

Gezondheidsmeter PGO is gratis om als burger te gebruiken. De overheid geeft alle PGO's hier een vergoeding voor, net zoals dat artsen een vergoeding ontvangen om hun dossiers te onderhouden.

Gezondheidsmeter heeft tips voor u:
Tip 1: Heeft u de DigiD app met IDcheck?
Tip 2: Heeft u erg veel gegevens? Dan kan de server bij de zorgverlener overbelast raken. Probeer het later opnieuw.
Tip 3: Als gegevens lijken te ontbreken of niet lijken te kloppen, vraag het uw arts. Gezondheidsmeter laat alles zien wat uw arts voor u klaar zet.
Tip 4: Bent u 16 jaar of ouder? Anders kunt u helaas niet deelnemen.
Tip 5: Staat uw browser in de incognito modus? Dat werkt niet. DigiD moet weten vanuit welke app u komt, om u na autorisatie ook weer goed terug te sturen (met de sleutel). Als u incognito bent, dan weet DigiD niet waar u naar toe terug moet. Uw gegevens worden voor geen ander doel getrackt.

Dit overzicht laat de informatie zien die het RIVM van uw zorgverlener heeft ontvangen. Dit kan een GGD, het consultatiebureau of een andere zorginstelling zijn.

Mist u in het overzicht vaccinaties die u heeft gekregen uit het Rijksvaccinatieprogramma?

Op dit moment zijn uit het Rijksvaccinatieprogramma de vaccinatiegegevens beschikbaar van inwoners van Nederland die in 1992 of daarna geboren zijn. Bent u voor 1992 geboren en wilt u uw vaccinatiegegevens bekijken? Dan kunt u een overzicht van uw vaccinaties opvragen via Overzicht van vaccinaties opvragen | Rijksvaccinatieprogramma.nl.

Om de vaccinatiegegevens te kunnen zien, moet u vooraf toestemming hebben gegeven om deze gegevens met het RIVM te delen. Tot 1 januari 2022 werden de vaccinatiegegevens altijd met het RIVM gedeeld, behalve als u bezwaar maakte. Dit betekent dat u, als u destijds geen bezwaar heeft gemaakt, de gegevens van de vaccinaties van 1992 tot en met 2021 kunt zien.

Om toestemming te geven kunt u contact opnemen met de zorgverlener die u de vaccinatie heeft gegeven. Dit is meestal de GGD of het consultatiebureau. Zij kunnen uw vaccinatiegegevens inzien en delen met het RIVM. Om uw bezwaar in te trekken kunt u contact opnemen met het RIVM Infopunt: e-mail info@rivm.nl, telefoon 088 689 8989.

Heeft u toestemming gegeven, maar staan uw vaccinaties niet of niet goed in het overzicht?

Neem dan contact op met het RIVM Infopunt: e-mail info@rivm.nl, telefoon 088 689 8989.

Staat uw coronaprik niet of niet goed in het overzicht?

Staat uw coronaprik niet of niet goed op MijnRIVM? Neem dan contact op met de zorgverlener die u de vaccinatie heeft gegeven. Dit kan een GGD, het ziekenhuis of een andere zorginstelling zijn. Deze kan de gegevens aanpassen. De zorgverlener die vaccineert, moet ervoor zorgen dat deze gegevens goed zijn geregistreerd.

Dit overzicht is geen officieel vaccinatiebewijs. Een officieel vaccinatiebewijs kunt u aanvragen via Vaccinatiebewijs aanvragen | Rijksvaccinatieprogramma.nl.

Helpdesk

Komt u er niet uit? Heeft u een andere vraag?
Onze helpdesk helpt u graag verder.

Bel: 0162-520964


Bereikbaarheid

Maandag t/m vrijdag 08.30-17.00
Of stuur een e-mail naar info@gezondheidsmeter.nl
2024/11/19  
Top